Őszi vitaminpótlás: érdekességek a legfontosabb vitaminokról

Vitaminpótlás

Courtesy to http://www.freedigitalphotos.net/

Különösen a téli időszakban lenne fontos, hogy a vitaminokban és ásványi anyagokban gazdag gyümölcsöket, zöldségeket fogyasszunk.  Téli étrendünket a rendszeresség alapozza meg, napi vitaminszükségletünket pedig elsősorban természetes forrásból pótoljuk.

Az E-vitamin

Az E-vitamin oxigénnel látja el a szervezetet, fokozza annak állóképességét.

Rendszeres szedésével megőrizhetjük fiatalságunkat, az E-vitamin késlelteti az oxidáció miatt bekövetkező öregedést. Csökkenti a fáradtságot, megakadályozz a hegesedéseket, felgyorsítja az égési sebek gyógyulását. Vizelethajtó hatású, csökkenti a vérnyomást, enyhíti a lábizomgörcsöket, A-vitaminnal együtt pedig védi a tüdőt.

Miben található meg?

Tojás, teljes kiőrlésű gabona, búzacsíra, szójabab, növényi olajok, brokkoli, kelbimbó, spenót. Ajánlott napi adag: 400 NE

Érdekesség:

Klórozott ivóvíz fogyasztása esetén, fogamzásgátló tablettát szedőknek, több E vitaminra van szükségünk.

Az A-vitamin

Az A-vitamin javítja a gyengén látást, a farkas vakságot, és egyéb szempanaszok esetén lehet a pótlására szükség. Növeli a légúti fertőzésekkel szembeni ellenálló képességet, lerövidítheti a betegségek lefolyását. Erősíti a csontokat, gyorsítja a növekedést, egészségesen tartja a hajat, a bőrt, a fogakat és a fogínyt. Külsőleg a kelések és fekélyek kezelésénél hasznos.

Miben található meg?

Tej és tejtermékek, máj, tojás, margarin, zöld és sárga főzelékek és sárga gyümölcsök. Ajánlott napi adagja 50 mg

Érdekesség:

Akik koleszterincsökkentő gyógyszereket vagy készítményeket szednek azoknak az A-vitamin kiegészítése szükségessé válhat.

A-vitamin előanyaga a béta-karotin (sárgarépa, sütőtök, aszalt sárgabarack) ami a bőr és a nyálkahártya épségéhez, regenerálásához szükséges, hiszen a sérült nyálkahártyán a kórokozók könnyebben bejutnak szervezetünkbe.

C-vitamin – aszkorbinsav

Gyógyítja a vérző fogínyt, és meggyorsítja a sebek gyógyulását, csökkenti a vér koleszterin szintjét. Segít megelőzni a vírus és különböző baktériumfertőzéseket és fokozza az immunrendszer működését, védelmet nyújt a rákkeltő anyagok ellen, segít a nátha megelőzésében és kezelésében. Megakadályozza a csontritkulás kialakulását. Nagyobb mennyiségben hashajtó hatású.

Miben található meg?

Citrusfélék, bogyós termések, a zöld és leveles főzelékek, káposztafélék, paradicsom, paprika. Ajánlott napi adag: 500 – 1000 mg

Érdekesség:

A saláta, a spenót és a zöldpaprika aszkorbinsav-tartalma több mint felére csökkenhet, kétnapos hűtőszekrényben való tárolás során.

Aki naponta megközelítőleg 1000 mg C-vitamint fogyaszt, annak magnézium kiegészítés javasolt, ezzel megelőzhető a vesekőképződés.

A C-vitamin kísérője a P-vitamin (bioflavonoid). Maximális hatás elérése érdekében a kalcium és magnézium szedése mellett javasolt.

A D- vitamin

A csontképzésen túl összefüggésbe hozható az influenza, és más légúti fertőzések kialakulásával. Fokozza az A-vitamin felszívódását. Hiánya a depresszió tüneteinek kialakulásában játszik szerepet. D-vitamin szükségletünk egy részét a szabad levegőn tartózkodva tudjuk biztosítani, állati illetve növényi eredetű provitaminokból alakul ki a szervezetben. A D2 és a D3-vitamin pedig a máj által előállított dehidrokoleszterinből képződik a bőrben napfény hatására. Mind a provitaminok, mind pedig a gyárilag előállított D vitamin zsírokkal együtt szívódik fel. Ajánlott napi adag: 400 NE (10qg)

Miben található meg?

Tej és tejtermékek, halmájolaj, szardínia, hering, tonhal, lazac

A B12-vitamin

A normál vérképzéshez fontos, biztosítja sejtjeinkhez a tápanyagok eljutását. A téli ételek mint például a bab, a borsó, a lencse, keményítő tartalmuk miatt jelentős energiaforrást biztosítanak a szervezet számára. A B12-vitamin a gyomorból szívódik fel, a tökéletes hatás elérése érdekében kalciummal együtt ajánlott. Elősegíti a vörösvértestek képződését, így megelőzi a vérszegénységet. Növeli a szervezet energiáját, javítja a koncentráló-, emlékező- és egyensúlyozó képességet. Ajánlott napi adag: 50 – 100 qg.

Miben található meg?

Máj, vese, tojás, tej, sajt, marha és sertéshús.

Érdekesség:

Akik nem fogyasztanak tojást és tejtermékeket azok B12 vitamin pótlására szorulnak.A rendszeres, nagy mennyiségű alkoholfogyasztók számára a B12 vitamin bevitele elengedhetetlen. Nőknek segíthet a menstruáció ideje alatt.

Aktiválja szervezete öngyógyító képességeit gyógyszerek nélkül!

Az Impulser mágneses tér segíthet a szervezetnek a immunrendszer védelmében. A megfelelő frekvencia és mágneses hullám együttesen képes beindítani a szervezet öngyógyító folyamatait, hiszen egyrészt a aktivizálja a sejteket, másrészt serkenti a hajszálerek keringését.

Cikkeink tájékoztató jellegűek, és semmilyen esetben nem helyettesítik szakorvos véleményét. Konkrét kérdésével, kérjük keresse fel kezelő orvosát.

A teljes cikk: .Őszi vitaminpótlás: érdekességek a legfontosabb vitaminokról.

Posted by | View Post | View Group

Leave a reply