Mindennapi ételek, melyek betegséget okozhatnak

Egészségünk érdekében fontos, hogy csökkentsük az olyan élelmiszerek bevitelét, ami gyulladást idézhet elő szervezetünkben. Ha így teszünk, egész nap lesz energiánk, nem raktározódik zsírként a felesleg, nem lesz székrekedésünk, vagy épp ellenkezőleg, hasmenésünk.  A szívbetegségek és a rák kockázatát megfelelő életmóddal és étrenddel befolyásolhatjuk.  Az étrend helyes megválasztásához nyújtanak segítséget az alábbi szempontok.

A cukor, gyulladást és krónikus betegségeket okoz, továbbá fogszuvasodáshoz, elhízáshoz valamint az akne kialakulásához is vezethet. Az édesített élelmiszerek az összetevők listáján, sokféle néven szerepelhetnek: fruktóz, dextróz, maltóz, szirupok illetve szacharóz. Válasszunk inkább természetes édesítőszereket, mint például a stívia, méz, nyírfacukor vagy gyümölcscukor.

Bizonyos embereknél, felnőttkorban a tej is gondot okozhat. A pasztőrözött tej gyakori allergén is. Okozhat gyomorpanaszokat, székrekedést, hasmenést, bőrkiütést, aknét, csalánkiütést, és az erre hajlamos embereknél akár légzési nehézségeket is. A tej kiválóan helyettesíthető kefirrel és natur joghurttal azok számára, akik nem allergiásak a tejcukorra.

A növényi olajokban magas az omega-6 zsírsav és alacsony az omega-3 zsírsav tartalom. Az omega-3 zsírsavak napi ajánlott mennyisége 1-2 g, az omega-6 zsírsavakból legfeljebb napi 3 g ajánlott. Inkább olyan étkezési olajokat használjunk, mint például a makadámia olaj vagy az olívaolaj, ezekben kiegyensúlyozottabb az omega-6 és omega-3 zsírsavak aránya.

A transz-zsírsavak negatív hatásai megalapozhatnak egy sor degeneratív betegséget. Részlegesen hidrogénezett olajjal, margarinnal és / vagy növényi olajokkal készülő kereskedelemi és sütőipari termékekben található meg.

A feldolgozott hús  – egyes források szerint- vastagbél és végbélrák, valamint nagy valószínűséggel nyelőcső és tüdőrák okozója lehet.  A felvágottak és a vörös hús mennyiségét érdemes csökkenteni, és lehetőség szerint baromfira és halra cserélni.

Az alkohol nagy mennyiségű fogyasztásról közismert, hogy nyelőcső-, gégegyulladást, és idővel májzsugorodást okozhat. A krónikus gyulladástól, az ismétlődő irritáció helyén, rákos sejtek keletkezhetnek. A mértékkel történő bor fogyasztás viszont nem ártalmas, a gyulladást okozó alkoholfogyasztás a mértéktelenségnél kezdődik.

A finomított gabona, amit szinte naponta fogyasztunk, mindenféle rosttól és B-vitamintól mentes, csak üres kalóriákat tartalmaz. Folyamatos fogyasztása esetén az egészséges embernél is felgyorsíthatja a fellépő degeneratív betegségek lefolyását.

A helyes táplálkozás kedvező hatásait hatékonyan kiegészíthetjük rendszeres testmozgással.

Cikkeink tájékoztató jellegűek, és semmilyen esetben nem helyettesítik szakorvos véleményét. Konkrét kérdésével, kérjük keresse fel kezelő orvosát.

A teljes cikk: .Mindennapi ételek, melyek betegséget okozhatnak.

Posted by | View Post | View Group

Leave a reply