Miért érdemes megküzdeni a gránátalma hámozásával?

Gránátalma

Courtesy to http://www.freedigitalphotos.net/

Több tudományos kísérlet is igazolja a gránátalma pozitív hatását a szervezetre. Mivel éppen most kezdődik a gránátalma szüret, nézzük miért érdemes fokozottan fogyasztanunk.

10 dkg gránátalmával a napi rostmennyiség körülbelül 44%-a biztosítható, ami elég jelentősnek mondható. A nők napi szükséges rostbevitele 22-28 gramm, a felnőtt férfiaké pedig 28-34 gramm.

Tökéletes polifenol forrás, amely gátolja a bőr öregedését, sejtjeinket frissen tartja, és segítségével megelőzhetők a krónikus betegségek. Segít a szervezetet megszabadítani a káros, rákkeltő anyagoktól. A tanninok (csersav) segítségével serkentheti az immunrendszert, hatásosan csökkentheti a vérnyomást.

A gránátalma  gazdag A, C és E vitaminban valamint vasban,  ami elősegíti a vörösvérsejtek termelődését, fokozza az oxigénszállítást és gyorsítja a sejtek növekedését. Ideális vasforrás terhes nők számára. A gránátalmában lévő antocianinok csökkenthetik a gyulladást és védik az ereket is. A gránátalma az egyik legtöbb antioxidánst tartalmazó gyümölcs. Az antioxidánsok köztudottan elősegítik szervezetünk védekezőképességét a fertőzésekkel és betegségekkel szemben.

Egészséges kalória bomba

A gránátalma egy közepes kalóriatartalmú gyümölcs, amely 100 grammonként 105 kalóriát tartalmaz. Ez soknak tűnhet, de ezek a kalóriák jótékony szénhidrátokból származnak, melyekből a szervezetünk képes energiát nyerni. A gyümölcs kedvező tulajdonságait tovább fokozza, hogy antioxidáns alkotórészei gyorsan felszívódnak, és nem toxikusak.

Téli időszakban a légúti megbetegedések, influenza kezelésére az egyik leghatékonyabb természetes immunerősítő. Krónikus fáradtság, alacsony vérnyomás, vérszegénység esetén hat héten át, kúraszerűen napi 1,5 dl frissen préselt gránátalmalé fogyasztása javasolt. A gránátalma csökkenti a vér sűrűségét, és az öregedéssel együtt járó vérrögképzési hajlamot is, ami az embólia és a szívinfarktus veszélyét jelentősen megnöveli.

A gyümölcs rendszeres fogyasztása előnyösen alkalmazható a klimaxos panaszok csökkentésére, így depresszió és csontritkulás ellen is, mivel hasonló hatású, hormonszerű anyagot, ösztront tartalmaz.

Gránátvitamin

A gránátalmafa kérgét régen bélféregűzésre használták, emellett baktérium-, vírus- és parazitaellenes hatását is igazolták. Képes többek között a bélrendszeri candida fertőzést megállítani, hiszen gátolja a káros gombák, élesztőgombák és baktériumok szaporodását.

A gránátalma héja és a gyümölcs leve, évszázadok óta szőnyegek színezőanyaga. Főzése során fekete színű tintát kapunk, a gyümölcs héja Indiában sárga és fekete színű fonal színezőanyaga.

A gránátalmát október és január között szüretelik. A gyümölcs sok-sok vörös bogyóból áll, fél pohár bogyó energiatartalma csak 80 kilokalória, 5 gramm rosttal és 180 mg káliummal. Magjai lefagyasztva egy évig eltarthatók. A friss gránátalmát egy-két hétig tárolhatjuk szobahőmérsékleten, de hűtőszekrényben akár 2 hónapig is eláll.

A gránátalma felhasználási területe igen széles,  a hideg hónapok alatt fogyasszunk minél többet, hiszen rengeteg vitaminnal, ásványi anyaggal és rosttal látja el a szervezetünket.

A végére egy tipp: hogyan hámozzuk meg a gránátalmát. Igaz, a videó nyelve angol, de a technikát megnézhetjük. Így már nem is lesz olyan nehéz a felhasználása!

Cikkeink tájékoztató jellegűek, és semmilyen esetben nem helyettesítik szakorvos véleményét. Konkrét kérdésével, kérjük keresse fel kezelő orvosát.

A teljes cikk: .Miért érdemes megküzdeni a gránátalma hámozásával?.

Posted by | View Post | View Group

Leave a reply