Gondolj, gondolj, gondolj!

Gondolj, gondolj, gondolj!

Image courtesy of Master isolated images | FreeDigitalPhotos.net

Az emberi agy működése a világ nagy rejtélyei közé tartozik még napjainkban is. Ugyan mára már a tudósok rengeteg információval rendelkeznek erről az ámulatba ejtő szervről, de minél többet tudnak, annál több kérdés vetődik fel bennük. Az biztos, hogy agyunk is velünk öregszik a kor előre haladtával, ezért nagyon fontos, hogy megfelelő tornával karbantartsuk. Agyunk rendszeres megdolgoztatása segíthet a memóriánk fejlesztésében, az új élmények, ingerek befogadásában és agyi kapacitásunkat is növelheti.

Top 5 tipp agyunk karbantartásához

  1. Mozogjunk rendszeresen! Lehet, hogy már a csapból is ez folyik, de az emberek nagy része sajnos még most sincs tisztában azzal, hogy napi fél óra mozgás mennyire jót tenne szervezetüknek. Az agyi kapacitást is nagyban növelheti, mivel enyhe stresszként éri az agyat, így az beindítja a növekedési faktorok felszabadulását. Ennek következtében agyunk erősebb és egészségesebb lesz.
  2. A helyes étkezés is kiemelkedően fontos. Ha folyamatosan gyors, mirelit vagy előre elkészített ételekkel tápláljuk szervezetünket, annak előbb-utóbb súlyos következményei lesznek. A vitamin és ásványi anyagokban szegény ételek egy idő után káros hatást gyakorolnak agyunkra. Szóval lehetőségihez mérten mindenki próbáljon minél egészségesebb étrendet összeállítani magának és szeretteinek.
  3. A pihenésről se feledkezzünk meg! Az alvás segíti agyunkat az információk és ingerek feldolgozásában, valamint az emlékek elraktározásában. Egyes tanulmányok szerint agyunk alvás közben sokkal gyorsabban feldolgozza az adatokat, mint mikor ébren vagyunk.
  4. Oldjunk meg gondolkodtató feladatokat, rejtvényeket. A rendszeres agytorna fejleszti a memóriánkat és fokozza az agyi aktivitásunkat. Lassítják az öregkorban általában bekövetkező agyi eltompulást és feledékenységet.
  5. Tornásztassuk emlékező képességünket. Időnként elő kell hívni régebbi emlékeket is, mert ez is kedvezően hat memóriánkra. Erre jó módszer a történetmesélés, akár magunknak, akár bárki másnak.

Ne felejtsük el tehát, hogy agyunknak is szüksége van a megfelelő tápanyagokra és tornára is, hogy működése megfelelő maradjon!

Cikkeink tájékoztató jellegűek, és semmilyen esetben nem helyettesítik szakorvos véleményét. Konkrét kérdésével, kérjük keresse fel kezelő orvosát.

A teljes cikk: .Gondolj, gondolj, gondolj!.

Posted by | View Post | View Group

Leave a reply