Fontosabb ízületeinkről: védjük őket nap, mint nap

Note: There is an email link embedded within this post, please visit this post to email it.

Fontosabb ízületeinkről: védjük őket nap, mint nap

Image courtesy of stockimages / FreeDigitalPhotos.net

Az alsó végtag izomzata a legerősebb, hiszen az egész testünk súlyát hordozza. Fontos, hogy ezeket az izmokat és ízületeket is védjük, kíméljük és mozgásban tartsuk, hogy nehéz teherviselésüket egy életen át jól el tudják végezni.

Ha ropog a térd

A térdben a csontok végeit porc fedi. A porc maga érzéketlen, viszont védi a csontot súrlódás közben. A csont a szélein sérülékenyebb, ha különleges nyomásnak tesszük ki, és fájdalom is keletkezhet a térdízületben. A guggoló helyzet a térdízület számára szokatlan állapot, ami még érzékenyebbé teheti.  A térd elülső oldalán van a térdkalács. Porc fedi, ami belül néha kissé egyenetlen, és ezért térdhajláskor ropog. Ez természetes és nem kóros jelenség.

Amikor behajlítjuk a térdünket, a térdkalács mindannyiszor nekinyomódik a csontnak, és főleg a belső oldalon összenyomja a porcot. A sokáig tartó guggolás, ezért okozhat fájdalmat. A térdízületet eléggé bonyolult szerkezetű, tok és szalagok veszik körül, amelyek igen érzékenyek a feszülésre és ezért a fájdalomhoz merevség is társulhat. A csont és az inak között tömlők vannak, amelyek mozgáskor csökkentik a súrlódást. A térdízületet elölről-hátulról védő tömlők sérülnek meg a leggyakrabban.

A kar

A kar ízületekkel és izmokkal kapcsolódik a kulcscsonthoz. A karfájdalmak egy része megerőltetésből ered, ha például túl sokszor végzünk egy adott mozgásformát, ami legalább annyira káros hatású, mint az egyhangú kar- és kézi munka, akkor ez előbb-utóbb mozgásszervi panaszokhoz vezethet. A kéz a legfontosabb szerszámunk, mind a finomabb mind pedig a durvább, nehezebb munka elvégzésére is alkalmas.

A csukló helyzete is igen fontos, hogy ujjaink gyorsan könnyedén és ügyesen mozoghassanak. Ha a kézfejet csuklóban hátrahajlítjuk, a fogás erőteljesebb, viszont ez a helyzet, a váll, fárasztó, görcsös merevítésével jár. A feszülés, bizonyos idő után a hát kifáradásához vezet.  Ha az izmok elfáradnak, bármilyen munka intenzitása és pontossága is nagymértékben csökken. A csuklónkat és az ujjunkat ne tartsuk görcsösen, mereven, ezzel megelőzhetjük a kéz idő előtti elfáradását, és az elég gyakran előforduló ínhüvelygyulladást valamint a nyakfájdalmat is.

A helytelen testtartás

A sok ülés, helytelen testtartás, a stressz is a nyak mozgásainak beszűküléséhez vezethet. Helytelen tartáskor a vállízületet állandó irritáció éri, majd előbb-utóbb begyullad. A fáradt, merev nyakizmok esetén, fájdalom jelentkezik a tarkón, nyakban vagy a lapocka felső részénél. Ez már a nyaki gerincszakasz, vagy a nyak izmainak kóros állapotát jelzi. Beszűkült, merev izomzat esetén a bordák letapadnak, ezáltal a gerinc és a karok mozgása is akadályozottá válik, emellé még húzó, égő, kellemetlen fájdalom is társulhat. Ha az izmok feszesek, a kötött izmok még sérülékenyebbek. Rendkívül meghatározó az egész test tartása és a naponta végzett lazító, nyújtó gyakorlatok pedig elengedhetetlenek!

Cikkeink tájékoztató jellegűek, és semmilyen esetben nem helyettesítik szakorvos véleményét. Konkrét kérdésével, kérjük keresse fel kezelő orvosát.

A teljes cikk: .Fontosabb ízületeinkről: védjük őket nap, mint nap.

Vélemény, hozzászólás?

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..